1332
عمر روغن های نباتی در ایران به زمان تاسیس شرکت مارگارین یعنی سال 1332 بر میگردد. در آن زمان کارآفرینان و صاحبان اين شركت، مارگارین را به عنوان اولین تولید کننده روغن های گیاهی با ظرفیت تولید 8 تن روغن در روز تاسيس كردند. محصول اين شركت نيز برای اولین بار با برند خروس به بازار عرضه شد. مدیریت شرکت مارگارین از ابتدای تاسیس توسط آقایان قریشی و انوشیروانی بود سپس خانواده لاجوردی با خرید 49 درصد سهام شرکت مارگارین به جمع سهامداران این شرکت پیوست و این تا سال 1357 ادامه یافت.
1359
بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران شركت مارگارين مشمول بند"ب" ماده یک قانون حفاظت و توسعه صنایع ایران شد. به موجب بند" 2" ماده " 3" آئین نامه اجرائی قانون مزبور اين شرکت از سال 1359 تحت پوشش سازمان صنایع ملی ایران قرار گرفت و این امر تا اواخر سال 1371 به دست مديران دولتي سازمان صنایع ملی ایران اداره گردید.
1371
در سال 1371 بيش از 63 درصد از سهام شركت مارگارين به هلدينگ (مادر تخصصی) توسعه صنايع بهشهر واگذار شد. ار آن تاریخ شركت مارگارين از پوشش سازمان صنایع ملی ایران خارج شد و مدیران منتخب مجامع عمومی شرکت بر اساس قانون تجارت به اداره اين مجموعه پرداختند. شرکت مارگارين در سال 1372 تصمیم به افزایش قیمت گرفت و در سال 1376 ظرفيت توليد روغن خود را از 200 تن در روز به 400 تن در روز در سال 1376 افزایش داد و در مرحله دوم طرح توسعه ظرفيت شرکت را در سال 1379 به 1000 تن در روز رسانید.
1383
در سال 1383 هلدينگ توسعه صنايع بهشهر ﻫﻤﮑﺎری ﺗﺠﺎری خود را با شركت صافولاي عربستان آغاز و شرکتی به نام ”صافولا- بهشهر“ با 51 درصد سهام متعلق به شرکت توسعه صنایع بهشهر و 49 درصد سهام متعلق به شرکت صافولای عربستان تاسیس شد .شرکت صافولای بهشهر سهام عمده دو شرکت صنعتی بهشهر و مارگارین را در اختیار گرفت. در سال 1387 سهم شرکت صافولای عربستان به 80 درصد از سهام شرکت ”صافولا-بهشهر“ افزایش و سهم توسعه صنایع بهشهر به 20 درصد کاهش یافت.
1392
در دی ماه سال1392 طبق توافق بین دو سهامدار عمده، شرکت مارگارین از زیر مجموعه صافولا بهشهر خارج شد و شرکت توسعه صنایع بهشهر مجددا شرکت مارگارین را در اختیار خود گرفت. بدین ترتيب مديريت تام شركت مارگارين به طور رسمي به شركت توسعه صنايع بهشهر واگذار شد. در 31 اردیبهشت ماه سال 1393 شرکت توسعه صنایع بهشهر احکام مربوطه را نيز صادر و مدیران خود را منصوب كرد. سهم اين شركت در بازار كه بعد از جدا شدن از صافولاي عربستان به زير 4 درصد رسيده بود با مديريت جديد بار ديگر به 8 درصد صعود كرد. اكنون نيز 8 درصد از سهم بازار رقابتي روغن های نباتي به شرکت مارگارين اختصاص دارد.